بین الاقوامی اصولوں کے برعکس جہاں مدعی کو یہ ثابت کرنا ہوتا ہے کہ بیان غلط اور نقصان دہ ہے، یہ بل پبلیشر، پرنٹر، ایڈیٹر، یا مصنف سے یہ تقاضا کرتا ہے کہ وہ ثابت کرے کہ وہ مجرم نہیں ہیں . مدعا علیہ کو یہ بھی ثابت کرنا ہے کہ ان کا تبصرہ مفاد عامہ کے مسئلے پر منصفانہ تبصرہ ہے اور اظہار رائے کے طور پر کیا گیا نہ کہ حقیقت کے طور پر پیش کیا گیا . یہ بھی ثابت کرنا ہے کہ یہ نیک نیتی سے شائع کیا گیا . اس مجوزہ قانون کے تحت سچائی پر مبنی اور عوامی بھلائی کے لیے تحریر یا بیانات قابل دفاع ہیں . اگر مدعی نے اشاعت کے لیے رضامندی دی، تو یہ دفاع کے طور پر استعمال کیا جا سکتا ہے . بین الاقوامی اصولوں کے ساتھ تقابلی جائزہ آئی سی سی پی آر کا آرٹیکل 19 جو آزادی اظہار کے حق پر زور دیتا ہے لیکن ساکھ کے تحفظ کے لیے پابندیوں کی اجازت دیتا ہے . ای سی ایچ آر کا آرٹیکل 10 اس بات کو یقینی بناتا ہے کہ اظہار رائے کی آزادی لوگوں کی ساکھ کے تحفظ کے ساتھ متوازن ہے . اس بات کو یقینی بنانا کہ پابندیاں معقول اور منصفانہ ہیں . اقوام متحدہ کے خصوصی نمائندے کے رہنما خطوط اس بات پر زور دیتے ہیں کہ ہتک عزت کے قوانین جائز اظہار اور مفاد عامہ کے مباحثوں کو روکنا نہ ہو . یورپ انسانی حقوق کی یورپی عدالت اس بات کو یقینی بناتی ہے کہ ہتک عزت کے قوانین منصفانہ ہوں اور آزادی اظہار پر حد سے زیادہ پابندی نہ لگائیں . امریکا پہلا آئینی ترمیم آزادی اظہار کو مضبوطی سے تحفظ فراہم کرتا ہے، خاص طور پر عوامی مسائل کے بارے میں، اور عوامی شخصیات کو بدنامی کے مقدمے میں جیتنے کے لیے اصل بدنیتی ثابت کرنے کی ضرورت ہوتی ہے . کامن ویلتھ ممالک کامن ویلتھ ممالک اکثر برطانوی قانونی روایات کی پیروی کرتے ہیں، جیسے برطانیہ کا 2013 کا قانونِ ہتک عزت، جو کہ شہرت کو شدید نقصان پہنچانے کو ثابت کرنے کی ضرورت ہے . آزاد جموں و کشمیر ہتک عزت ایکٹ سے متعلق تحفظات مدعا علیہان پر بوجھ ڈالنا انصاف کے ایک بنیادی اصول کو مجروح کرتا ہے جہاں مدعی کو اپنا مقدمہ ثابت کرنا چاہیے . یہ تبدیلی سیلف سنسرشپ کا باعث بن سکتی ہے اور آزادی اظہار کو دبا سکتی ہے . بل کے دفاع محدود ہیں، جس کا مطلب ہے کہ وہ زیادہ تحفظ فراہم نہیں کرتے ہیں . رائے کے طور پر بیان کیے جانے اور نیک نیتی سے کیے جانے والے تبصروں کا تقاضہ ہو سکتا ہے کہ مضبوط عوامی مباحثوں کی مکمل حفاظت نہ کرے . اگرچہ سچائی اور عوامی بھلائی دفاع ہیں، لیکن ان کو ثابت کرنا مشکل اور مہنگا ہو سکتا ہے، ممکنہ طور پر تنقیدی تقریر کو روک سکتا ہے . مدعی کی رضامندی، یہ دفاع عملی ہے لیکن ہتک عزت کے مقدمات میں نایاب ہے . ہتک عزت کے قوانین پر بین الاقوامی تناظر تک عزت کے اچھے قوانین آزادی اظہار کی اجازت دیتے ہوئے ساکھ کی حفاظت کرتے ہیں . قانون منصفانہ ہونا چاہیے اور آزادی اظہار رائے کو حد سے زیادہ محدود نہیں کرنا چاہیے . تنازعات کا متبادل حل یہی ہے کہ عدالت کے بجائے ثالثی جیسے طریقوں کا استعمال کرنا چاہیے کیوںکہ یہ مدد گار ثابت ہوسکتے ہیں . واضح قوانین کنفیوژن اور غلط استعمال کو کم کرتے ہیں، تحفظ اور آزادی دونوں کو یقینی بناتے ہیں . مفاد عامہ کے تحفظ، عوامی مسائل کے بارے میں اظہار رائے کے لیے مضبوط تحفظ، شفافیت اور جوابدہی کے لیے اہم ہیں . آزاد جموں و کشمیر ہتک عزت مجوزہ قانون 2024، ثبوت کے بوجھ کو تبدیل کرکے اور محدود دفاع فراہم کرکے، آزادی اظہار کے لیے براہ راست خطرہ ہے . یہ نمایاں طور پر بین الاقوامی اصولوں کے برعکس ہے جو ساکھ کے تحفظ اور آزادی اظہار کے درمیان توازن برقرار رکھتے ہیں . واضح رہے ہتک عزت کے موثر قوانین کے تحت عوامی گفتگو کو دبائے بغیر افراد کی ساکھ کا تحفظ کرنا چاہیے لیکن آزاد کشمیر کی حکومت کا یہ بل ے توازن قائم رکھنے میں ناکام رہا ہے . لہذا، یہ اختلاف رائے اور تنقیدی آوازوں کو دبانے، جمہوری اصولوں اور انسانی حقوق کے معیار کو مجروح کرنے کے لیے ایک ممکنہ ہتھیار کے طور پر استعمال ہو سکتا ہے . . .
اسلام آباد (قدرت روزنامہ)قانونی ماہرین کا کہنا ہے کہ آزاد جموں و کشمیر کی حکومت کا ہتک عزت کے بارے میں اسمبلی میں پیش کیا جانے والا مجوزہ قانون ہتک عزت اور آزادی اظہار پر قائم بین الاقوامی اصولوں کے برعکس ہے . آزاد جموں و کشمیر ہتک عزت مجوزہ قانون 2024 کی کلیدی دفعات کچھ یوں ہیں .
متعلقہ خبریں